vrijdag 3 februari 2023

Waaierkaart

Hallo Allemaal 
Vandaag weer een creatie met uitleg van mij.
Ik ben aan de slag gegaan met de script vellum 
en diecuts van Inner Peace van Jeninesmindfulart

Als eerste ga je een designpapier snijden van 11x21 cm 
en ga je met een randen stans de zijkanten stansen.
Nu ga je vouwlijnen aanbrengen op je vellum .
Ik heb het gerild op 1/4 inch

Dan ga je het papier vouwen zodat je een waaier krijgt.
Je kunt het nog iets inkorten door er een stukje af te knippen,
 zodat hij een beetje kleiner wordt dan de kaart.
In het midden van de waaier doe je een beetje lijm,
 zodat het is het midden dicht blijft zitten.
en lijm je de waaier op de kaart.
 De uiteinden van de waaier trek je iets uit elkaar.

Nu ga je in het midden van de waaier de diecuts decoreren .
Ik leg het er altijd eerst losjes op en maak dan een foto , 
Zo kan ik altijd terug kijken hoe het lag , mocht er iets versc.huiven
De diecuts plak je vast met fometape.
Daarna ga je wat sisal lijmen op verschillende plekken onder de diecuts.
En kun je eventueel wat plakparels of glitters aanbrengen.

Ook kun je eventueel nog met witte verf spetters aanbrengen .
Als laatste ga je de kaart matten op zwarte cardstock .


 Dit was mijn kaart voor vandaag
Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen inspireren 

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust 
Ik help je graag
Lieve groetjes Corry xxxx








1 opmerking:

  1. Mooie creatie, Corry
    Mooi gemaakt, bedankt voor de uitleg
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen