woensdag 11 januari 2023

Memorydesk kaartjes

Hallo Allemaal
Met deze blog wil ik jullie laten zien,
 hoe leuk het is om memorydesk kaartjes te maken.
 En ze dan in een spinner te bewaren .
Zo heb je ze altijd mooi bij elkaar .
Ik vind het heel erg leuk om te ze te maken.


Voor de kaartjes heb ik de stencil van Jeninesmindful art gebruikt.
Je begint  op wit cardstock het grootste formaat van de kaart over te trekken.
op designpapier neem de een na grootste over. 

Je knipt ze allebeide uit en gaat de randen op ruwen  met een distressmaker , 
maar dit kun je ook met de schaar doen.
Persoonlijk vind ik de distressmaker heel fijn en gebruik het veel.

Daarna ga je de randen met vintage foto sponsen 
en breng je struktuurpasta aan op de kaart
Hier kun je weer heel fijn het stencil voor gebruiken
 
Als volgt spons je nog wat inkt door de figuurtjes van hetzelfde stencil.
Op deze stencil zitten heel veel verschillende figuurtjes
 die je op een kaart kunt gebruiken.

Daarna ga je diecuts uit het boekje Inner peace van JMA decoreren.
Een tip......heb je de diecuts liggen zoals jij het wilt , maak er dan een foto van. 
Als je alles vast wilt lijmen, kun je eventueel op de foto terug kijken hoe alles lag.
tot slot lun je nog wat sisal aan brengen , met glitter en pareltjes.
Deze tweede kaart heb ik op dezelfde manier gemaakt. 
Alleen heb ik in plaats van sisal , cheeseclothe gebruikt en bloemetjes gebruikt.
Zo krijg je met hetzelfde stencil en diecuts toch weer een heel andere kaart

Ook hier kun je voor de afwerking nog weer glitters gebruiken 
en op de bloemen iets gesso aan brengen 
 

Tot slot kun je nog spetters aanbrengen met witte verf.


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze kaartjes.
heb je vragen, stel ze gerust
Ik help je graag.

Lieve groetjes Corry
















4 opmerkingen:

  1. Two wonderful cards Corry - I love the dimension and texture you achieved in on a small area
    Blessings
    Maxine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Corry
    Prachtige creatie met mooie spulletjes gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super wat leuke kaartjes voor de memoriedesk en nu ik krijg weer zin om er ook mee aan de slag te gaan.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuke kaartjes Corry!!
    Zo deed ik deze kaartjes ook (zo ongeveer ;-) )
    Leuk om dit weer te zien.
    Wie weet ga ik zo ook nog weer eens maken.
    Maar zit nu even in de "Lavinia Stamps periode".
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen