vrijdag 10 december 2021

Gluebook

Vandaag wil ik jullie laten zien , 
wat ik ook heel leuk vind om te doen.
Ja ik vind eigenlijk alles leuk,
 als het maar met creativiteit te maken heeft.
Maar een gluebook maken vind ik echt ook heel gaaf.
Het is als het ware plaatjes plakken in een boek 
tot een mooi geheel ,een soort van collage.

De plaatjes kun je echt overal vandaan halen,
 zoals postzegels, zelf iets stempelen 
plaatjes van internet en uitprinten, kaarten, 
tijdschriften en  oude boeken .
Zo heb een eens een stapel oude boeken 
over tuinieren en planten gekocht bij de kringloop. 
De mevrouw achter de kassa zei:
"Oh U krijgt vast een hele mooi tuin 
als u de boeken gelezen hebt ".
Ik zei : "Nee mevrouw ik knip alle plaatjes uit het boek". 
Hadden jullie het gezicht moeten zien van die dame. 
Ze zei: " Mevrouw dat is toch jammer van zo'n mooi boek".
Ik heb tegen haar gezegd: "Ach mevrouw
 het is maar net wat je leuk vind en je interesse ligt.
Maar ik heb haar toch maar even uitgelegd 
waarvoor ik het ging gebruiken. 
Toen vond ze het ook wel leuk 

Dit elfje is een kaartje waar ik eens  
een aantal van heb gekocht bij amazon

De plaatjes heb ik uit een zoogdieren boek gehaald

Dit plaatje is en postzegel

Dit plaatje van de bloem is een stempel , 
de vogel is weer een plaatje uit een boek
Verder heb ik nog verschillende stickers gebruikt.
Als ik alles heb gerangschikt en alles is naar mijn zin, 
dan begin ik met alles vast te plakken
Als laatste breng ik met een
 penseeltje en een derwent intense potlood
schaduwranden aan om zo meer diepte te creëren .
 
Misschien lijkt het jullie ook leuk om dit eens te maken 
Neem echt eens een kijkje bij de kringloop
Daar hebben ze soms hele leuke tijdschriften of boeken,
 voor het maken van een gluebook.

Ik wens jullie nog een fijne dag.
Lieve groetjes Corry
 

.




 

2 opmerkingen:

  1. A lovely, rich page full of wonderful details!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A beautiful compilation of elements and embellishments,wonderful pages,I pressed the follow button some time ago,today is the first time you have been in my feed

    BeantwoordenVerwijderen