woensdag 29 juni 2022

Kaart tulp

Hallo Allemaal 
Vandaag laat ik jullie een kaart zien, 
waarvan ik de bloem en de randen 
van de kaart heb geembossed.


Ik ben begonnen met de achtergrond van de kaart.
Met een lichte kleur distressinkt
 heb ik door een stencil gesponst. 
Dit heb ik heel lichtjes gedaan, 
omdat ik het vaag wilde houden .
Daarna  heb ik 
verschillende achtergrond stempels gezet.
Op een ander papier de bloem
 met embossing inkt gestempeld 
en met goud embossingpoeder bewerkt.
 De bloem uitgeknipt en ingekleurd met ziggs.
en de bloem op de kaart geplakt,
 met een toefje zwart naaigaren onder de bloem. 
Dit vind ik persoonlijk een heel leuk effect geven.
Aan de rechterzijkant van de bloem 
heb ik met een lichtgrijze kleur zigg 
een lijntje getrokken voor een schaduw effect.
Als volgt  met mijn embossing inktpad,
op verschillende plekken 
langs de randen inkt aangebracht 
en goudkleurig embossingpoeder gestrooid.
Het overtollige poeder weer van de kaart gehaald.
Daarna ben ik met een penseeltje 
gaan deppen op de randen 
van het aangebrachte embossingpoeder.
Dit heb ik gedaan omdat ik het embossing poeder
 vloeiend wilde hebben en geen strakke randen.
Daarna dit verhit met de heattool.
Als laatste heb ik met een kwastje 
en distressinkt vermengd met water 
 rondom de bloem kleur aangebracht.


Ik hoop dat ik jullie weer een beetje 
heb kunnen inspireren met de kaart.

Lieve groetjes Corry xxxx


 
 




2 opmerkingen:

  1. Prachtig kaartje, Corry
    Mooi gemaakt en duidelijke uitleg!
    Fijne dag, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kaart Corry
    Bedankt voor de werkwijzer!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen